Strona 1 z 1

Remont

: piątek 05 lis 2010, 19:55
autor: Blazej
Przymierzam sie do remontu mojego ciapka (Władymirca) bo bierze olej i wyrzuca przez wydech i tak sie zastanawiam jak by wymienił tuleje, tłoki, pierscienie i takie tam a wał zostawił stary,zgrało by sie to ? może ktoś z was przerabiał już taki temat, jak to wyszło w praktyce ?

: piątek 05 lis 2010, 19:59
autor: robak
Moim zdaniem jak robić, to jak się należy. Wywal wszystko i będzie na lata.

: piątek 05 lis 2010, 20:42
autor: read
głowica do szlifierni - wyszlifuja gniazda zaworów i ew coś jeszcze dojrzą - warto a kosztuje grosze

: sobota 06 lis 2010, 10:42
autor: baraki
Robak ma rację, nowe zespoły tłokowe + zużyty wał korbowy = zatarcie lub pęknięcie tegoz wału. Wzrost stopnia spęzania, większa szczelnosć w cylindrach po zamontowaniu nowych cześci wywiera większe obciążenie na układ korbowy i jeśli są juz tam luzy, ciśnienie oleju niskie, na 100% dojdzie do zatarcia, dlatego żelazną zasadą jest wymiana układu tłokowego łącznie z remontem układu korbowego

: sobota 06 lis 2010, 13:36
autor: Blazej
Dzieki za odpowiedzi zrobie tak jak radzicie byłem dziś zorientować sie jak z cześciami i ogólnie wszystko jest tylko właśnie wał na zamówienie :(

: niedziela 07 lis 2010, 18:59
autor: Grzesiek
Błażej wał dajesz do szlifu zakładasz nowe panewki i masz jak nowy a kosz przynajmniej o połowę niższy. Każdy wał korbowy może mieć trzy a nawet cztery remonty

: poniedziałek 08 lis 2010, 12:06
autor: grzesiecki
BŁAŻEJU Grzesiek ma racje a poza tym oryginalne części stare są wytrzymalsze niz terażniejsze nowe

: wtorek 09 lis 2010, 19:44
autor: pysiek99
ja rok temu za szlif walu fakt ze w 60 zaplacilem cos ok 100zł

: wtorek 09 lis 2010, 21:12
autor: arek
a nie lepiej nowy kupić z dofinansowaniem agencji tanio wyjdzie a nowy to zawsze nowy

: wtorek 09 lis 2010, 21:28
autor: andrzej-guzik
A może mu nowy niepotrzebny ciapek to zawsze niższe koszty eksploatacji i zawsze to parę tysi na remont, a nie parędziesiąt na nówkę.

: wtorek 09 lis 2010, 21:37
autor: Blazej
No niestety puki co musi jeszcze władzio troche musi pochodzić a z czasem bede chciał go wymienić. Słyszał ktoś taką ciekawostke że niby wału od władka podobno sie nie szlifuje bo czopy mają cienkie ścianki i nie są utwardzane na wulot ?

: środa 10 lis 2010, 09:34
autor: baraki
Wał można utwardzić po szlifowaniu za pomocą azotowania, zreszta nawet w przypadku głeboko hartowanych wałów azotowanie zwiększa odporność na zużycie. Koszt ok. 300zł