Remont

Blazej
Posty: 605
Rejestracja: niedziela 05 sie 2007, 15:14
Lokalizacja: woj. lodzkie

Remont

Post autor: Blazej »

Przymierzam sie do remontu mojego ciapka (Władymirca) bo bierze olej i wyrzuca przez wydech i tak sie zastanawiam jak by wymienił tuleje, tłoki, pierscienie i takie tam a wał zostawił stary,zgrało by sie to ? może ktoś z was przerabiał już taki temat, jak to wyszło w praktyce ?
robak
Posty: 678
Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 17:56

Post autor: robak »

Moim zdaniem jak robić, to jak się należy. Wywal wszystko i będzie na lata.
read
Posty: 451
Rejestracja: sobota 27 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: near Szamotuły Poznań

Post autor: read »

głowica do szlifierni - wyszlifuja gniazda zaworów i ew coś jeszcze dojrzą - warto a kosztuje grosze
baraki
Posty: 4618
Rejestracja: środa 29 paź 2008, 17:55
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: baraki »

Robak ma rację, nowe zespoły tłokowe + zużyty wał korbowy = zatarcie lub pęknięcie tegoz wału. Wzrost stopnia spęzania, większa szczelnosć w cylindrach po zamontowaniu nowych cześci wywiera większe obciążenie na układ korbowy i jeśli są juz tam luzy, ciśnienie oleju niskie, na 100% dojdzie do zatarcia, dlatego żelazną zasadą jest wymiana układu tłokowego łącznie z remontem układu korbowego
Blazej
Posty: 605
Rejestracja: niedziela 05 sie 2007, 15:14
Lokalizacja: woj. lodzkie

Post autor: Blazej »

Dzieki za odpowiedzi zrobie tak jak radzicie byłem dziś zorientować sie jak z cześciami i ogólnie wszystko jest tylko właśnie wał na zamówienie :(
Grzesiek
Posty: 303
Rejestracja: niedziela 23 lis 2008, 23:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Grzesiek »

Błażej wał dajesz do szlifu zakładasz nowe panewki i masz jak nowy a kosz przynajmniej o połowę niższy. Każdy wał korbowy może mieć trzy a nawet cztery remonty
grzesiecki
Posty: 53
Rejestracja: sobota 12 gru 2009, 00:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: grzesiecki »

BŁAŻEJU Grzesiek ma racje a poza tym oryginalne części stare są wytrzymalsze niz terażniejsze nowe
pysiek99
Posty: 290
Rejestracja: niedziela 04 paź 2009, 14:22
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: pysiek99 »

ja rok temu za szlif walu fakt ze w 60 zaplacilem cos ok 100zł
arek
Posty: 4704
Rejestracja: piątek 01 cze 2007, 23:58
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: arek »

a nie lepiej nowy kupić z dofinansowaniem agencji tanio wyjdzie a nowy to zawsze nowy
andrzej-guzik
Posty: 875
Rejestracja: czwartek 31 maja 2007, 09:40
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: andrzej-guzik »

A może mu nowy niepotrzebny ciapek to zawsze niższe koszty eksploatacji i zawsze to parę tysi na remont, a nie parędziesiąt na nówkę.
Blazej
Posty: 605
Rejestracja: niedziela 05 sie 2007, 15:14
Lokalizacja: woj. lodzkie

Post autor: Blazej »

No niestety puki co musi jeszcze władzio troche musi pochodzić a z czasem bede chciał go wymienić. Słyszał ktoś taką ciekawostke że niby wału od władka podobno sie nie szlifuje bo czopy mają cienkie ścianki i nie są utwardzane na wulot ?
baraki
Posty: 4618
Rejestracja: środa 29 paź 2008, 17:55
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: baraki »

Wał można utwardzić po szlifowaniu za pomocą azotowania, zreszta nawet w przypadku głeboko hartowanych wałów azotowanie zwiększa odporność na zużycie. Koszt ok. 300zł
ODPOWIEDZ